Livet – en leg eller kamp med udfordringer

Mine to medbloggere Lene Rikke og Gitte skriver om rappe kællinger og mennesker, der er ramt af sygdom og sorg. Og begge grupper er på forskellig vis ramt af livets udfordringer.

Der findes mange “rappe kællinger” midt i a ræs. Friske kvinder, der vil leve livet efter deres drømme, kvinder der ikke vil lade omgivelserne diktere deres gøren og laden. Ej heller alder skal bestemme, hvad de kan og ikke kan! Karen Blixen er for mig “En rap kælling”. Hun ledte efter udfordringer, og man må sige, hun fik udfordringer i hendes liv på farmen i Kenya. Hun søgte selv udfordringerne og dermed legen. Jeg har selv besøgt  Karen Blixens farm. Og jeg kunne virkelig der på stedet henfalde til drømme – se hele hendes historie foran mig. Det var som at være i “Mit Afrika”.

Bjergbestigeren Lene Gammelgaard er en anden kvinde, der har søgt at lege med udfordringer. Faktisk en leg med døden. Hun besteg Mount Everest– men med den omkostning, at hun mistede fire af sine bedste venner, der styrtede i døden. Hvad får mennesker til at udføre det ekstreme? Det må være en passion/drøm, de styrer efter. Men ligger det i vores gener, hvem der har større eller mindre drivkraft til livets udfordringer? Ja, det tror jeg mere eller mindre. Men jeg tror også, at vi alle kan træne os op i at blive stærke, tænke positivt.

Jeg har lige hørt om en operasangerinde, der blev ramt af kræft, men som nu er blevet helbredt. Hun nægtede at tage imod kemo behandlinger. I stedet tækte hun positive tanker, gjorde glade ting osv. Ved tankens kraft blev hun helbredt! Jeg tror selv på, at positive tanker og en stærk vilje kan gøre meget. Men det er selvfølgelig ikke alle, det lykkes for.

Som drengen paa hospice, som Gitte nævner i sin blog. Han og forældrene har ikke ligefrem en “leg” med udfordringer, nej de har  en “kamp” med udfordringer. Nogle udfordringer, de absolut ikke har bedt om.

Vi er sat i livet for at kæmpe. Prøev at blive så stærk som muligt. Du ved aldrig hvornår, det er livet, du kæmper for.

Tænk mindst en positiv tanke hver dag – det hjælper altsammen!!

En kommentar

Gemt i Balance, Debat

One response to “Livet – en leg eller kamp med udfordringer

  1. KÆRE GODE VENINDE
    JA LIVET BYDER I SANDHED PÅ OP OG NEDTURE , SÅ DET HANDLER JO KLART OM AT BEVARE ET POSITIVT SIND OG EN STÆRK VILJE UANSET HVAD MAN BLIVER BUDT. JEG TROR DOG DE DER ER MIDT I KAOS , INDIMELLEM HAR SVÆRT VED AT SE ” LYSET ” OG DER MÅ VI ANDRE TRÆDE TIL OG GØRE HVAD VI KAN FOR AT “LYSE” HERLIGT DU NÆVNER LENE GAMMELGAARD. DET ER EN AF VORE GAMLE PIGER I RESTAURANTEN . EN SKØN SEJ PIGE FRA HERNING !!! DU KUNNE OGSÅ HAVE NÆVNT GRETHE SØNDERGÅRD OGSÅ EN AF VORE SEJE ” GAMLE ” PIGER , DER FORFULGTE SIN DRØM OM AT BLIVE PROF DANSER OG BLEV DET. DET ER I HERNING DE SEJE PIGER UDKLÆKKES OG KOMMER. HERLIGT DU SNART IGEN KOMMER TIL HERNING , MED FOREDRAG M.M VI SES. DIT VÆRELSE ER KLAR SMIL

Skriv et svar

